Produse pentru Transport

Un camion care se deplasează de lângă un câmp din fața unui munte

Reducerea emisiilor de CO2

De ce rezistența la rulare este esențială pentru reducerea emisiilor de CO2

Reducerea emisiilor de dioxid de carbon (CO2) este un obiectiv cheie pentru țări și industrii, deoarece lumea dorește să combată schimbările climatice. Transformarea transportului va juca un rol major, de la îmbunătățirea eficienței consumului de combustibil al autoturismelor, camioanelor și aeronavelor existente, până la lansarea de noi vehicule electrice și infrastructuri. În ceea ce privește camioanele, reducerea rezistenței la rulare a anvelopelor poate avea un impact semnificativ asupra consumului de combustibil și a emisiilor de CO2.

Ce rol joacă camioanele în schimbările climatice?

Prim-plan cu camioane cu anvelope cu rezistență scăzută la rulare

Camioane cu anvelope cu rezistență scăzută la rulare

1. Emisiile de gaze cu efect de seră (GES) produse de om, inclusiv cele provenite din dioxidul de carbon, reprezintă unul dintre principalii factori care contribuie la încălzirea globală. Sectorul transporturilor este una dintre sursele principale ale acestor emisii, în mare parte din cauza necesității de a arde combustibili fosili pentru a alimenta autovehicule, aeronave, nave, trenuri, camioane și alte vehicule. Emisiile de gaze cu efect de seră generate de vehiculele grele (HDV) din UE, de exemplu, au reprezentat 5% din totalul emisiilor, o cincime din totalul emisiilor generate de transporturi și aproximativ un sfert din emisiile generate de transportul rutier în 2014.

2. Pentru a combate acest lucru, UE intenționează să reducă emisiile de gaze cu efect de seră cu cel puțin 40 % față de nivelurile din 1990, până în 2030, deoarece pare să devină primul continent neutru din punct de vedere climatic până în 2050. În special pentru sectorul transporturilor, obiectivul este acela de a reduce emisiile, în medie, cu 15% începând cu 2025 și cu 30% începând cu 2030. Trebuie remarcat faptul că un nou plan privind obiectivele climatice pentru 2030, aflat în prezent în discuție, propune sporirea reducerii emisiilor globale de GES cu cel puțin 55 % sub nivelul din 1990, până în 2030.

3. Unul dintre aspectele pe care UE le folosește pentru a-și atinge obiectivul de reducere a emisiilor autovehiculelor grele este Instrumentul de calcul al consumului de energie al autovehiculelor (VECTO - Vehicle Energy Consumption calculation Tool). Începând din ianuarie 2019, constructorii de autovehicule au fost obligați să utilizeze VECTO pentru a calcula consumul de combustibil și emisiile de CO2ale tuturor vehiculelor grele noi. VECTO evaluează o gamă largă de date pentru a-și realiza calculul. Acești parametri includ: tipul și greutatea vehiculului; aerodinamica; caracteristicile motorului și anvelopelor; eficiența transmisiei și configurația punților.

Care este legătura dintre rezistența la rulare și emisiile de CO2?

Prim-plan cu anvelope de camion cu rezistență scăzută la rulare

Anvelope de camioane cu rezistenţă redusă la rulare


Rezistența la rulare a anvelopelor, care poate fi definită ca fiind cantitatea de energie utilizată de o anvelopă pe o anumită distanță, este una dintre cele cinci forțe care trebuie depășite pentru ca un autovehicul să se poată deplasa. Este esențial să se dezbată reducerea emisiilor de CO2deoarece rezistența la rulare este responsabilă pentru până la o treime din consumul de combustibil al unui autocamion. Cu cât un autovehicul consumă mai mult combustibil, cu atât emite mai mult CO2. În opinia UE, fără acțiuni suplimentare, emisiile de CO2provenite de la autovehicule grele ar urma să crească cu până la 10% între 2010 și 2030. Vestea bună este că este posibil să se reducă rezistența la rulare a anvelopelor și, prin urmare, să se reducă emisiile de CO2 aferente.

Cum puteți reduce rezistența la rulare?

Infografic ce explică modul în care factorii externi influențează rezistența la rulare

Cum influențează factorii externi rezistența la rulare

Există o serie de factori care afectează rezistența la rulare:

  • forma, banda de rulare și presiunea din anvelopă
  • încărcătura și distribuția în autovehicul
  • suprafața carosabilă
  • condițiile meteo

Cel mai semnificativ factor în reducerea rezistenței la rulare este histereza - procesul care are loc atunci când o anvelopă se deformează pe măsură ce atinge suprafața carosabilă, lucru ce duce la o pierdere de energie care inhibă avansarea autovehiculului spre înainte. Consultați explicația din infografic.

Printre lucrurile importante care trebuie luate în considerare se numără: montarea anvelopelor care se potrivesc cel mai bine profilului misiunii dvs., presiunea optimă din anvelope și asigurarea faptului că roțile sunt aliniate corect. Pe lângă reviziile periodice de întreținere, aceste modificări pot îmbunătăți rezistența la rulare, pot reduce consumul de combustibil și pot reduce emisiile de CO2.

Găsiți anvelopa

Cea mai rapidă cale spre anvelopa perfectă.