Produse pentru Autoturisme / Autoutilitare / 4x4

O nouă competiție Extreme E înainte de Arctic XPrix din Groenlanda

 

  • Cea de-a treia cursă din sezonul de debut are loc în acest weekend la Kangerlussuaq
  • Toate cursele vor fi difuzate live în toată Europa
  • Cursele se desfășoară cu anvelopele speciale CrossContact Extreme E de la Continental

Hanovra, 23 august 2021 Extreme E calcă accelerația. După startul dramatic de la Al-Ula, în Arabia Saudită, și după traseul dificil din punct de vedere tehnic de pe malurile Lacului Retba din Senegal, noua și spectaculoasa competiție off-road va începe pe 28 și 29 august pe pământul veșnic înghețat al Groenlandei. Cursele vor fi organizate în apropierea localității Kangerlussuaq, cu hipercarurile complet controlate electronic ODYSSEY 21, destinate exclusiv rulării pe pistă. Orașul se află la aproximativ 50 de kilometri la nordul Cercului Arctic, la capătul fiordului cu aceeași denumire, care are o lungime de aproximativ 163 de kilometri, detașându-se ca fiind așezarea situată cel mai departe de mare în Groenlanda. Pista de curse, selectată cu ajutorul datelor științifice, este o dună lungă de nisip, realizată din piatră măcinată, transportată natural de către ghețar de-a lungul anilor. Cursa va fi difuzată pe diferite posturi TV din Europa. De asemenea, Continental oferă oportunitatea de a urmări cursele live pe canalul său de webcast:  https://www.continental-tires.com/car/stories/extreme-e/broadcast. Întrebarea care suscită cel mai mare interes este care dintre cele nouă echipe își va folosi cel mai bine timpul după începutul sezonului și va încheia câștigătoare, în condițiile dificile din Groenlanda. 

Sandra Roslan

Sandra Roslan, Head of Content Marketing & Social Media and Project Lead Extreme E

„Groenlanda este un cadru extrem din toate punctele de vedere pentru spectaculoasele sporturi cu motor,” afirmă Sandra Roslan, care răspunde de proiect în cadrul companiei Continental, partener fondator și producător. „Condițiile ostile de la nivel local vor constitui un test extrem de dur pentru materiale și pentru toți cei implicați. În același timp, Groenlanda se află în prima linie a urgenței climatice de la nivel global. În niciun alt loc din lume nu sunt mai evidente efectele fără precedent ale încălzirii globale. Groenlanda a pierdut 600 de miliarde de tone de gheață numai în ultimul an.”
În competiția dintre giganții în domeniul sporturilor cu motor din discipline foarte diferite, echipa de curse Rosberg X ia startul în calitate de lider în clasamentele generale, cu Campionul Mondial de Rallycross, Johan Kristoffersson, și cu fosta campioană a Raliului Australian, Molly Taylor. Campionii mondiali la raliu, Sébastien Loeb și Cristina Gutiérrez din echipa X44 a lui Lewis Hamilton au fost câștigătorii etapei la Dakar anul acesta, situându-se cu doar 14 puncte în urmă. Campionul de Formula 1, Jenson Button și pilotul de test al Continental, Mikaela Åhlin-Kottulinsky ocupă cea de-a treia poziție, la o diferență de 13 puncte. Toate celelalte echipe sunt grupate într-o cursă strânsă și palpitantă. Echipa situată pe cel de-al patrulea loc, Andretti United, se află la doar șapte puncte în fața ultimei-poziționate, Segi TV Chip Ganassi Racing, căreia doar ghinionul nu i-a permis să obțină o poziție mai bună în weekendurile anterioare în care au avut loc curse în Arabia Saudită și în Senegal. 

Start
New content item
 

„Competiția Extreme E este pe cât de spectaculoasă, pe atât de interesantă,” spune Sandra Roslan. „Cursele anterioare au fost pline de surprize și au demonstrat că orice echipă poate fi liderul final. Acest lucru se datorează nu în ultimul rând faptului că aceste curse nu au mai fost organizate niciodată în aceste locații. Nimeni nu se poate baza pe nicio experiență. Iar traseele au un caracter extrem, încât nu există condiții comparabile pentru antrenamente în niciun alt loc. Iată de ce nu există favoriți detașați la Arctic XPrix.”

Toate echipele pornesc cu SUV-uri electrice, care au fost denumite ODYSSEY 21. Aceste vehicule extraordinare au lungimea de 440 cm, lățimea de 230 cm și înălțimea de 186 cm, aproximativ aceleași dimensiuni ca cele ale SUV-urilor disponibile comercial și chiar și ampatamentul de 300 cm pare a fi unul destul de normal. Cu toate acestea, aceste SUV-uri sunt foarte puternice. Realizate de producătorul pentru curse, Spark Racing Technology, acestea se laudă cu un echivalent electric de 544 cp și o greutate de doar 1650 de kilograme. În comparație, vehiculul de la Raliul Dakar are aproximativ 300 cp și cântărește peste două tone. Valorile accelerației sunt la fel de impresionante. Prevăzute cu două motoare electrice, vehiculele electrice ating 100km/h în doar 4,5 secunde. De asemenea, SUV-urile electrice pot face față cu ușurință unei pante de aproximativ 55 de grade. Pentru a gestiona o putere atât de mare în siguranță, indiferent de situație și în zone climatice diferite, toate echipele din seria de curse și-au pus încrederea în anvelopa de curse de 37 de inci CrossContact Extreme E, dezvoltată special de Continental pentru aceste situații.


1. Rosberg X Racing (Johan Kristoffersson / Molly Taylor) 71 points
2. X44 (Sébastien Loeb / Cristina Gutiérrez) 57 points
3. JBXE (Jenson Button / Mikaela Åhlin-Kottulinsky) 44 points
4. Andretti United (Timmy Hansen / Catie Munnings) 37 points
5. XITE ENERGY RACING (Oliver Bennett / Christine GZ) 37 points
6. ACCIONA | Sainz XE Team (Carlos Sainz / Laia Sanz) 36 points
7. ABT Cupra XE (Mattias Ekström / Claudia Hürtgen) 35 points
8. Veloce Racing (Stéphane Sarrazin / Jamie Chadwick) 31 points
9. Segi TV Chip Ganassi Racing (Kyle LeDuc / Sara Price) 30 points