Produse pentru Autoturisme / Autoutilitare / 4x4

stage_image1_lg

Why Continental

Instrucțiuni de siguranță pentru montarea anvelopelor Continental

pe autoturisme și autoutilitare

Prezentele instrucțiuni de siguranță sunt valabile pentru toate mărcile de anvelope ale Continental AG și nu au rolul de a asigura o formare corespunzătoare sau de a furniza proceduri de service pentru montarea anvelopelor. Vă rugăm să lăsați aceste sarcini în seama persoanelor calificate pentru echipamentele de service al anvelopelor.

Tire Mounting Safety Instruction - exclamation mark

AVERTISMENT DE SECURITATE!

Montarea anvelopelor pe jante poate fi periculoasă.

Montarea anvelopelor trebuie să fie efectuată doar de către o persoană calificată pentru service-ul anvelopelor.

Nu efectuați procedurile de service fără instruire adecvată, fără unelte și echipamente adecvate. Orice încercare de montare a anvelopelor cu unelte nepotrivite, avariate sau insuficiente și/sau fără aplicarea procedurilor corecte poate avea drept rezultat o explozie a anvelopelor, cauzând vătămări corporale grave sau deces.

Citiți, înțelegeți și respectați întotdeauna avertismentele producătorului cuprinse în manualele de utilizare, pe echipamente, care se găsesc pe site-urile web și/sau imprimate pe flancurile anvelopei.

Nu umflați anvelopele dacă acestea nu sunt bine fixate. Nu vă așezați, nu vă sprijiniți și nu vă întindeți pe ansamblul anvelopă-jantă în timp ce se realizează umflarea. Păstrați distanța față de anvelope în timpul umflării acestora, ținând cont de condițiile de la fața locului. 

Asigurați echipamentul individual de protecție, respectiv ochelarii de protecție, căștile pentru protecția auzului, încălțămintea de lucru.

Pentru siguranța dumneavoastră personală și pentru siguranța celor din jur:

Aspecte generale:

  • Anvelopele trebuie să respecte cerințele de lățime și de diametru și să fie în combinația aprobată pentru modelul respectiv de autovehicul. De exemplu, anvelopele cu un diametru de 17 inch trebuie să fie montate doar pe jante cu diametrul de 17 inch, nu pe jante cu diametrul de 17,5 inch. Dacă o anvelopă este montată din greșeală pe o jantă de dimensiune greșită, nu o remontați pe roata corespunzătoare - casați-o. Este posibil să fi fost avariată în interior (lucru care nu este vizibil din exterior) prin întinderea riscantă a acesteia și ar putea să cedeze în timpul montării sau al utilizării.
  • Trebuie utilizate doar jante de dimensiuni corecte, în stare bună, curate și fără rugină sau coroziune. Acestea nu trebuie să fie avariate, deformate sau uzate.
  • Anvelopele trebuie să fie fără defecte, iar interiorul anvelopelor trebuie să nu conțină materiale străine.
  • La montarea de anvelope noi cu cameră de aer, folosiți întotdeauna camere noi. Pe măsură ce camerele de aer se întind în timpul funcționării, există riscul de formare a unor cute în camerele vechi, așadar camerele de aer reutilizate s-ar putea rupe brusc.
  • Anvelopele fără cameră de aer trebuie montate doar pe jante concepute pentru anvelope fără cameră de aer, respectiv jante care au proeminențe sau margini de siguranță.
  • Din motive de siguranță, anvelopele fără cameră de aer trebuie prevăzute întotdeauna cu supape noi. Vă rugăm să respectați presiunile maxime permise pentru supape, conform specificației producătorului valvei - de obicei 450 kPa (4,5 bari)/65 psi pentru supapele de cauciuc cu înclichetare. La presiuni mai mari, sunt obligatorii supapele de metal sau supapele cu înclichetare potrivite pentru presiuni mari.
  • Dacă se utilizează un sistem de monitorizare a presiunii anvelopei, vă rugăm să verificați care este recomandarea producătorilor în ceea ce privește service-ul sau reînnoirea senzorului la schimbare anvelopei. 

Demontarea anvelopelor:

  • Înainte de a demonta o anvelopă de pe jantă, ventilul trebuie desfăcut și îndepărtat pentru a asigura eliminarea completă a presiunii rămase.

Montarea anvelopelor:

  • Întotdeauna acoperiți taloanele anvelopelor și janta cu un lubrifiant aprobat, înainte de montarea anvelopelor. Nu se vor folosi în acest scop lubrifianți pe bază de silicon, petrol sau solvenți.
  • În timpul umflării anvelopei, janta trebuie să rămână bine fixată pe aparatul de montare.
  • Dacă anvelopa se montează pe un aparat care nu are un dispozitiv de blocare sigură pentru susținerea jantei, umflarea trebuie să se realizeze într-o cabină de siguranță sau într-un alt dispozitiv de protecție.
  • Nu puneți niciodată substanțe inflamabile în ansamblele anvelopă/jantă. Nu puneți niciodată substanțe inflamabile în ansamblul anvelopă/jantă și nu încercați să dați foc pentru a așeza taloanele. Această practică este extrem de riscantă și poate provoca, de asemenea, avarierea neobservată a anvelopei sau a jantei, aceasta generând defectarea anvelopei în timpul funcționării.
  • La montarea anvelopelor fără cameră de aer, trebuie avut grijă ca taloanele anvelopelor venind dinspre adâncitura jantei să treacă mai întâi peste protuberanța din umărul jantei. Pentru a evita crăpăturile în zona talonului sau ruperea talonului, presiunea de fixare necesară nu trebuie să depășească 330 kPa (3,3 bari/48 psi). Dacă anvelopa nu se fixează la locul ei chiar și la aplicare acestei presiuni, presiunea trebuie eliberată și trebuie identificată și eliminată cauza. Apoi se poate repeta procedura.
  • Doar după așezarea corectă a taloanelor anvelopei pe umărul jantei se poate crește presiunea, pentru a susține cea mai bună așezare a talonului și potrivirea optimă pe flanșele jantei. Cu toate acestea, această „presiune de fixare” nu trebuie să depășească niciodată 400 kPa (4,0 bari)/ 58 psi.
  • Pentru anumite țări, organizațiile locale de standardizare au stabilit valori diferite ale presiunilor maxime de montare. Vă rugăm să consultați tabelul de mai jos, care prezintă exemple de țări, în vederea respectării standardelor de pe plan local (valabil în iulie 2018, fără garanții în ceea ce privește caracterul complet, actual și corect).

Țara

Presiune maximă de montare

Standard

Germania

Presiunea de fixare: 330 kPa (3,3 bari)/48 psi
Presiunea de așezare: 400 kPa (4,0 bari)/58 psi

WDK

SUA/CAN

275 kPa (2,75 bari)/40 psi

RMA/USTMA

Brazilia

275 kPa (2,75 bari)/40 psi

ALAPA

Japonia

300 kPa (3,0 bari)/44 psi

JATMA

  • După montarea corectă a anvelopei, reglați presiunea până la presiunea de funcționare specificată de producătorul autovehiculului.

Anvelope autoportante (SRR):

  • Din cauza tehnologiei speciale implicate, anvelopele autoportante pot fi montate și demontate doar de ateliere specializate, atestate de Continental. Instrucțiuni/filme detaliate de montare pentru anvelopele autoportante SSR sunt disponibile la www.conti-ssr.com.

 

Contact:

Servicii tehnice pentru clienți - Anvelope

Email: technical.bulletin.tires@conti.de

Utilizăm module cookie pentru a asigura faptul că vă oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru web. Faceți clic aici pentru a afla mai multe sau pentru a schimba setările dvs. privind modulele cookie.