Produse pentru Transport

stage_goods_TT

Segmentul Goods

Trage, crestează, perforează: Oferă cauciucului totul

Într-o anvelopă de camion intră până la 15 tipuri diferite de compuși de cauciuc. La Continental se testează cu acuratețe care sunt cei mai buni compuși, pentru care componente, pentru care modele specifice, folosind fiecare metodă la care te poți gândi, multă experiență și poate chiar mai mult efort.

Un zgomot sec scurt umple fiecare colț al subsolului. Se aude ca și cum sute de mașini de cusut ar fi într-o buclă fără de sfârșit. Pistoane nenumărate echipate cu benzi negre se deplasează înainte și înapoi în cutii de sticlă la fel de repede ca și fulgerul. Bucățile de cauciuc testate sunt trecute prin instalația de aici. Acestea sunt îndoite de o sută de ori pe minut – de două milioane de ori pe săptămână. Testerele de material de la Continental observă modul de formare a crăpăturilor – un semn de oboseală din material.  "O bucată testată deține recordul benzii de rulare," spune Ronald Wildt cu un zâmbet. Banda de cauciuc care a finalizat peste 90 de milioane de rotații și studiul/testul/încercarea a durat aproape doi ani . Pe drum, o anvelopă ar trebui să ruleze mereu și nu ar putea realiza un rezultat comparabil. Doar într-un laborator de testare se pot implementa exact aceleași condiții.

article_66w_image1

Ronald Wildt lucrează de șapte ani în testarea fizică a materialului, ce este realizată în Departamentul de cercetare și dezvoltare de la compania Continental din Hanovra-Stöcken. La cei 45 de ani ai săi afișează cu mândrie imensul "parc de vehicule" pe care el și cei 40 de colegi ai săi efectuează zeci de mii de încercări de materiale și analize în fiecare an. Nenumărate prese, mașini de matrițare și camioane tractor sunt distribuite prin mai multe încăperi. Unul perforează cu un ac o bucată rotundă de cauciuc pentru a măsura duritatea, în timp ce altul întinde un inel de cauciuc pentru a testa extensibilitatea. Al treilea verifică duritatea Shore – importantă pentru rezistența la rulare, care este un factor decisiv când se ajunge la consumul de combustibil pentru anvelopele de camion. În plus, există dispozitive high-tech cum ar fi "vasul portavion," așa cum angajații cu respect îl numesc. Acesta execută simultan o sută de teste diferite pentru duritatea Shore complet automat. Apoi sunt acele "Ferrari" – opt sisteme de testare, fiecare costând un sfert de milion de euro, ce distorsionează cauciucul în orice mod posibil folosind brațele lor robotice. Și în final, "Lamborghini": un tester masiv de mare viteză pentru frecarea liniară ce simulează aderența pe diferite suprafețe la viteze mari – Continental își fabrică propria zăpadă și gheață în camera frigorifică.

New content item

"Cauciucul are memorie"

Măsurate cu o precizie ce ajunge la fracțiuni de milimetri și secunde, toate datele sunt direct asimilate de către calculator și transmise dezvoltatorilor de materiale. Aceștia inventează rețete pentru compușii cauciucului la Continental. "Sunt necesare între 15 și 20 de teste pentru fiecare compus în funcție de componenta pentru care este necesar materialul," spune Fred Waldner. El are un doctorat în chimie și a lucrat în departamentul de cercetare și dezvoltare de la Continental timp de doisprezece ani și a condus testarea fizică a materialelor din 2009. Ia de pe stradă anvelope uzate și vezi cum poți face ca acest material mai bun "Acesta este secolul 21," chicotește el, cu ochii sclipind din spatele ochelarilor săi distinctivi.

Echipa lui Fred Waldner procesează în jur de 12.000 de rețete pe an, din care aproximativ 25 în cele din urmă se finalizează în anvelope. Compușii sunt rafinați în mod constant în numeroase cicluri de îmbunătățire. "Cauciucul are memorie," explică el. "Spre deosebire de oțel, cauciucul este întotdeauna diferit, în funcție de ce s-a făcut cu el anterior."
O bucată testată trebuie să fie la fel ca altădată dacă abia a ieșit de pe banda de fabricare.

De aceea testerele de materiale produc de asemenea bucăți de testare în laborator.

New content item (1)

În brutăria cauciucului

Purtând adidași, Fred Waldner aleargă săltând pasul spre "brutărie". Este cald aici, dar înloc să miroase a prăjituri, miroase a cauciuc și toți angajații poartă tricouri negre, scurte cu guler Conti înloc de bonete de bucătari. Unul dintre ei este Alberto Sabor – cu 22 de ani de muncă în cadrul companiei, o legentă Continental reală. La cei 40 de aniai săi cântărește cu atenție ingredientele – cauciuc natural, umplutură, plastifiant, sulf, ulei – strict conform rețetei. Precizia este cheia. El toarnă totul în malaxor în ordinea prescrisă și apoi selectează temperatura corectă și timpul de amestec pe calculator. Apare o masă moale, pe care Alberto o întinde într- o planșetă.  Cu o mână fermă, el o ștanțează în cercuri și unghiuri drepte care sunt apoi vulcanizate în presă – "cuptorul".
Zece minute mai târziu își pune o pereche de ochelari de protecție de culoare albastră și cu un zâmbet strălucitor scoate o tavă de metal: Prăjiturile din cauciuc sunt gata! Angajații din laboratorul de verificare sunt acum pregătiți pentru a le testa.