Produse pentru Transport

stage_goods_TT

Segmentul Goods

Testare performantă

article_66w_image1

Anvelopele de testare sunt echipate cu cele mai rafinate piese electronice, analize chimice de laborator, imagini cu radiații Roentgen și chiar tomografie computerizată: metodele de testare de la Continental pentru dezvoltarea anvelopei perfecte devin din ce în ce mai sofisticate și furnizează date colegului nostru preferat – calculatorul.

Rüdiger Menz se uită printre barele de fier de pe o mașină de culoare verde care este înaltă cât o persoană. Arată ca o mașină de spălat supradimensionată. În centru, o roată groasă se rotește pe un tambur. "Aici este locul în care măsurăm, rezistența la rostogolire," explică el. "Este extrem de importantă pentru eficiența energetică a unei anvelope." Atleticul Rüdiger pășește rapid în următoarea cameră de testare. Într-un colț, un tambur de oțel de 1,7 metri în diametru se rotește în spatele unei sticle incasabile/securit groase. Tamburul rotește patru anvelope de camion în același timp. "Lăsăm anvelopele să ruleze până când încep să se rupă", spuse el. "Testăm pentru a vedea în ce condiții pot rezista și pentru cât timp diferitele tipuri de anvelope."

Rüdiger Menz este șeful evaluării de performanță a anduranței pe teren. El este responsabil cu dezvoltarea metodei de testare pentru anduranța anvelopei la Continental. Și abordează o provocare: cât de mare au durata de viață anvelopele Continental. "Unele dintre ele pot rula un milion de kilometri. Dacă am fi să testăm anvelopele pe teren, o anvelopă ar trebui să ruleze ani de zile astfel încât îi putem reproduce întreaga sa durată de viață.” Astăzi, anvelopele de testare rulează pe propriile noastre vehicule și ale parcului de camioane a companiilor de transport partenere. Rüdiger și colegii săi lucrează sub presiunea intensă de a veni cu proceduri de accelerare a testării anvelopelor.

Avizi de date

Simulările pe calculator produc cele mai rapide rezultate: Ce efect are un compus de cauciuc mai dur asupra performanței anduranței sau a rezistenței la rostogolire? Șanțurile crestate de pe modelul benzii de rulare cresc siguranța de conducere? Colegul nostru, calculatorul procesează rezultatele în doar câteva ore. Dar pentru ca rezultatele să fie de încredere formulele de calcul trebuie să fie corecte. Și acest lucru se poate întâmpla atunci când au date luate din testările reale. Să luăm de exemplu unul dintre testele tamburului din Hala de cercetare și dezvoltare din Hanovra-Stöcken.

Aici, anvelopele de camion individuale sunt supuse unei sarcini de până la zece tone. "Un test pe tambur este realizat în condiții extrem de precise," spune Rüdiger. "De aceea, această metodă produce de asemenea date extreme de precise. Impedimentul: Puteți testa doar o singură caracteristică de încărcare o dată, cum ar fi o sarcină specifică, o temperatură specifică sau o presiune specifică a aerului." Rezultatele testării diferiților factori trebuie apoi calculate împreună –  ceea ce este dificil de realizat având în vedere toate interacțiunile. Cu toate acestea, anvelopele performante de la Continental trebuie în continuare să satisfacă toate cerințele în același timp, când sunt pe drum.

New content item

Vizualizare cu radiații Roentgen

Testele din teren de pe carosabil pot dura mult timp, dar sunt în continuare necesare. Echipa de testare are instrumente de măsurare rafinate  în anvelope, care în înregistrează de exemplu creșterea temperaturii. În regiunile mai calde, de exemplu, temperatura anvelopei este un factor extrem de important de luat în considerare la evaluarea durabilității anvelopei, explică Rüdiger Menz. Găuri mici sunt perforate în modelul benzii de rulare pentru dispozitivele de măsurare – prin comandă de la distanță în camera cu radiații Roentgen. Este o chestiune de zecimi de milimetru. Radiațiile Roentgen ne ajută de asemenea să monitorizăm rapid construcția anvelopelor de testare. Iar acestea ne prezintă orice fel de "leziuni interne".

Metodele de testare devin din ce în ce mai sofisticate. Anvelopa premium Continental rulează la un nivel superior extraordinar, astfel încât dacă ne uităm din exterior doar cu ochiul nu observăm prea multe. De aceea, se taie secțiuni din anvelopele de testare care au fost rulate și apoi acestea examinate din punct de vedere chimic într-un laborator. Folosind tomografia computerizată (CT) aceasta ne oferă detalii minuțioase cum ar fi schimbări în adâncimea benzii de rulare care vor fi analizate cu o precizie remarcabilă.

Echipamentul CT intern funcționează 24/24. Echipa de cercetare și dezvoltare secționează  virtual sute de anvelope pe an în straturi subțiri și late de ordinul milimetrilor. Scanarea unei anvelope comerciale complete durează în jur de 24 de ore – șuviță cu șuviță. Acest lucru oferă date valoroase – care pot fi apoi introduse în algoritmi pentru simulări pe calculator. Aceasta este tendința spre care se îndreaptă viitorul crede Rüdiger Menz. "Continuând să rafinăm procedurile noastre de măsurare și testare, suntem din ce în ce mai aproape de ținta noastră: studii virtuale care sunt cât mai scurte posibil și care pot demonstra cu precizie performanța anvelopei reale." Viteza este extrem de importantă atunci când dezvoltăm anvelope noi. Pentru că , cine încetinește iese din competiție.

"În ultimii ani, am devenit de două ori mai rapizi în a aduce ideile despre produs în realitate, pe carosabil," spune Rüdiger Menz pe măsură ce scrie coloane de cifre în calculatorul său. Este ușor de observat că lui Rüdiger Menz, ce are un doctorat în inginerie mecanică, îi place să construiască modele matematice și fizice. "Echipa noastră aplică spiritul invenției" spuse el. "Realizăm muncă de pionierat în ceea ce privește modele de anduranță pe care le dezvoltăm. Ne aflăm la intersecția dintre teorie și practică. Noi cercetăm și șlefuim metodele noastre de testare, scriem programe – și ne simțim întotdeauna aproape de produs. Anvelopa din "mașina de spălat" de culoare verde continuă să se rotească la nesfârșit.