Produse pentru Transport

stage_goods_TT

Segmentul Goods

Provocarea de la Korbach

Continental produce anvelope speciale comerciale în Korbach, Germania – singurele care încă mai vin dintr-o țară industrializată din vest. Acest lucru a fost posibil cu ajutorul unei mașini pe care angajații capabili au dezvoltat-o.

article_66w_image1

Conducând de-a lungul drumurilor întortocheate în nordul ținutului Sauerland, treci pe lângă lacuri frumoase, păduri pe vârfurile dealurilor și sate idilice cu case pe jumătate din lemn, cu mușcate și begonii revărsându-se peste balcoanele lor de lemn. Nu este exact terenul propice pe care ți l-ai imagina pentru o fabrică high-tech. Și totuși este aici, în micul district al orașului Korbach, unde sunt fabricate anvelopele high-tech din cauciuc solid pentru motostivuitoare, încărcătoare cu cupă și tractoare folosind tehnici de producție automate de ultimă generație - singura fabrică de acest gen din lume.
Timp de decenii, diverși producători au încercat în zadar să simplifice procesul de fabricare de bază complex pentru anvelope speciale. Aproapte toți au renunțat, dar angajații de la fabrica Continental din Korbach au avut credință și au luptat pentru idea lor: un nou tip de unitate de înfășurare de bază ce ar "uni" cauciucul cu inelele de sârmă din interiorul anvelopei într-o singură rulare. Nu ar mai fi nevoie de o duzină de oameni să alimenteze sârma, puțin câte puțin.

"Doi colegi de echipă cu ani de vechime erau familiarizați cu încercările anterioare și au decis să le dezvolte în continuare," își amintește Stephan Disselhoff, pe atunci șeful producției de anvelope industriale la Korbach. Ei au transformat temporar un sistem existent și l-au echipat cu o bobină de sârmă. "Știam că puteam face ceea ce ne-am dorit cu tehnologia existentă," explică Hartwig Poqué, unul dintre cei care au ajutat la dezvoltarea mașinii. Șeful lui a călătorit la Hanovra,a  prezentat idea și a scris cererea de finanțare. Dar mai era încă un drum lung de străbătut până când prima anvelopă produsă automat a ieșit de pe linia de producție. "În diminețile de duminică, când nu existau schimburi la lucru și mașinile erau libere, stăteam aici și bobinam sârme," spune inginerul de proces Siegbert Steuber cu un zâmbet. "Apoi în diminețile de luni, tăiam anvelopa și ne uitam în interior. Încă nu era bine! De fiecare dată ne mușcam unghiile, entuziasmați de rezultat."


Mașina miracol flexibilă

Pentru vehiculele comerciale baza este cea mai importantă secțiune a unei anvelope solide. Pentru o capacitate de transport a anvelopei de până la 11.000 kg, cauciucul de bază trebuie să fie absolut sigur. Și mai mult, mașina nouă trebuia să poată produce diferite dimensiuni de anvelope – de asemenea, în loturi mici. "Până la acel punct, ar fi fost profitabil doar dacă se producea în cantități mari," explică Ralf Jacob, inginer electric care s-a ocupat de tehnologia de control la acel moment. Noua mașină trebuia să fie mult mai flexibilă.

Dar momentul a sosit în cele din urmă la sfârșitul anului 2008. În trei săptămâni, inventatorii au creat noua lor mașină de înfășurat de bază (cunoscută sub numele de WBA) în Korbach, în perioada Crăciunului pentru a profita de închiderea fabricii. Un minunat cadou de Crăciun pe care angajații de la Conti au reușit să și-l ofere singuri.


În continuare puternici

Adevărata muncă a început abia acum în mod serios. Sistemul a fost recalibrat de mai multe ori, reparat și optimizat. Helmut Oberlies, responsabil pentruu mentenanță, a pus mâna pe sute de piese de schimb. Primele șapte sute de anvelope au mers la testare pe teren, cu clienți selectați. Fiecare detaliu al performanței a fost înregistrat iar datele au fost analizate. Doar atunci când Departamentul de cercetare și dezvoltare a dat undă verde noile anvelope fabricate la Korbach au mers pe piață spre vânzare.

"Echipa noastră mică și eficientă a dovedit că având idei bune și determinare este posibil să miști munții," spune Stephan Disselhoff, încă evident încântat. Echipei i s-a acordat un brevet pentru invenția lor. Siegbert Steuber, Hartwig Poqué, Ralf Jacob, și colegii acestora s-au orientat de atunci către noi proiecte.