Produse pentru Transport

stage_goods_TT

Segmentul Goods

Copiați … vă rog!

article_66w_image1

Copierea muncii altcuiva este în general un lucru care te face să te încrunți. Dar nu toate companiile gândesc astfel: Thierry Wipff, Șeful Managementului de producție al CVT de la Continental, dorește ca echipa sa să colaboreze și nu să concureze.

Directorii de fabrici din toate colțurile lumii – din Mount Vernon din S.U.A., Petaling Jaya din Malaezia, Modipuram din India și Otrokovice din Republica Cehă vecină – s-au întânit la un seminar în Puchov, Slovakia, unde Continental are o fabrică pentru anvelope de vehicule comerciale. "Mulți dintre directori se așteptau la ceva complet diferit," spune Wipff. Toți doreau să conducă cea mai bună fabrică Continental pentru anvelope de vehicule comerciale, pentru a păstra valoarea "Pasiunii de a învinge" a companiei.  Dar chiar și acest lucru nu este destul pentru șefii de producție: "Concurăm deja împotriva altor producători de anvelope; concurența nu este pentru propriile noastre fabrici Continental."

"Ce ați copiat astăzi?"

Continental este deja cel de-al patrulea mare producător de anvelope din lume, dar dorește să fie numărul trei. "Pentru a face acest lucru, trebuie să oferim calitatea de care clientul nevoie. Acest lucru este posibil doar atunci când oamenii fac schimb de idei unii cu alții, și fac acest lucru la toate nivelurile – de la idei despre realizările din inginerie la producție și managementul calității," explică Thierry Wipff. Provocarea? Analiza comparativă – compararea fabricilor individuale – este văzută ca acceptabilă. Dar este de asemenea acceptabil "copy & paste" pur și simplu de la altcineva? – "Absolut!" după părerea lui Wipff. Împreună cu un spirit de luptă, o dorință permanentă de a învăța ceva nou – și de la alții – este de asemenea un aspect integral al "Pasiunii de a învinge". "Scopul nostru este performanța de vârf. Și aceasta este în special în funcție de o schimbare riguroasă între echipele noastre la nivel global", explică Wipff. "Nu este nevoie să reinventăm roata de fiecare dată."


În timpul "Plimbărilor & Discuțiilor," sale așa cum numește inginerul experimentat vizitele sale regulate în jurul fabricilor, el îi întreabă uneori pe angajați în mod specific: "Ce ai copiat astăzi?" "La început, oamenii erau într-adevăr luați prin surprindere," spune Wipff. Dar acum s-au obișnuit, și sunt pregătiți cu un răspuns pozitiv. Chiar și atunci când o mașină este stricată undeva, Wipff întreabă: "Ați întrebat colegii din alte fabrici dacă acest lucru li s-a întâmplat?" Și de multe ori există deja o soluție disponibilă.

Combaterea mentalității de siloz

"Mentalitatea de siloz" este o atitudine găsită în unele organizații ce apare atunci când mai multe departamente sau grupuri nu doresc să facă schimb de informații sau cunoștințe cu alte persoane din aceeiași companie. Majoritatea angajaților dintr-o corporație se îngrijorează dacă devin înlocuibili și astfel dispensabili. Dar conform lui Thierry Wipff, nu există nici un motiv să se procedeze astfel la Continental: "Avem nevoie de toate fabricile noastre, deoarece fiecare dintre ele produc tipuri specifice de anvelope și deservesc piețe specifice." Astăzi, companiile moderne sunt ca școlile, unde accentul se pune pe a învăța împreună cu ceilalți și unul de la celălalt. Companiile moderne trebuie să procedeze la fel între departamente, între țări și chiar între fabrici. Acest lucru este esențial pentru a asigura faptul că această corporație este cu un pas înaintea concurenței șiîși  atinge obiectivele sale ambițioase de dezvoltare.

Dar înainte de a putea împărtăși ceea ce este bun, mai întâi trebuie să aflați exact ce este bun și, prin urmare, ceea ce merită copiat. "Am întocmit o listă a fiecărui domeniu în care excelează o fabrică," explică Wipff. Aceste "domenii de excelență" variază de la mentenanță excepțională ce economisește energia în mod exemplar și până la o strategie deosebit de bună pentru recrutarea de noi angajați. "Rezultatele sunt impresionante," Wipff are plăcerea de a raporta. "Nu este doar un caz în care toată lumea copiază tot de la o fabrică. Fiecare fabrică a inovat și depășit propriile sale provocări. În acest fel, putem învăța ceva unul de la altul." 

Înțelegerea culturilor străine

Pentru a ajuta această activitate de schimb între țări, limba engleză este obligatorie în cadrul companiei. Chiar și Wipff nu vorbește limba germană la muncă, în ciuda faptului că este în Hanovra, Germania, în ultimii cinci ani de zile, după ce a lucrat în Franța și în România. Pur și simplu nu a fost nevoie. Respectarea culturilor străine este deosebit de importantă, spune Thierry Wipff. Francezul care a crescut în Moroc este obișnuit cu "șocul cultural," și a învățat cum să gestioneze acest aspect, de la o vârstă fragedă. O experiență care îl poziționează într-un loc bun în prezent: "Ca și companie internațională, am intrat pe piețe ce au culturi pe care nu le putem schimba, le putem doar înțelege," spune Wippf. "Diversitatea înseamnă să nu ai o soluție care se potrivește la toate situațiile. În schimb, fiecare cultură are propriile caracteristici."

Pentru a reuși este esențial ca întreaga echipă să lucreze bine împreună. "Este ca în fotbal." explică Wippf, "Echipa câștigătoare nu este echipa cu cel mai mare scor – este echipa unde toți jucătorii combină puncteler lor tari pentru un succes comun."