Produse pentru Autoturisme / Autoutilitare / 4x4

stage_image1_lg

Tehnologie

Presiunea în anvelope

Presiunea corectă în anvlope. Unde o pot găsi?

Presiunile specificate pentru autovehiculul dumneavoastră sunt convenite între producătorul vehiculului și producătorul de anvelope. Presiunea în anvelope recomandată pentru vehiculul și anvelopele tale poate fi găsită în manualul vehiculului, în interiorul clapetei rezervorului sau pe stâlpul ușii șoferului.

Presiunea în anvelope are influente la multe caracteristici importante ale performanței vehiculului, cum ar fi: confortul, stabilitatea direcțională, aderență în viraje și la frânare, plus comportamentul general la manevrabilitate.

Conducerea cu presiunea în anvelope incorectă va avea o influență negativă asupra uneia sau mai multe dintre aceste caracteristici importante.

Cum ar trebui să fie verificată presiunea în anvelope?

Anvelopele trebuie să fie umflate la presiunea specificată de constructorul vehiculului. Aceasta variază în mod normal, în funcție de condițiile de încărcare și de folosire.

Presiunea specificată se referă întotdeauna la anvelopa RECE și nu trebuie să scadă sub această valoare. Presiunea din interiorul anvelopelor calde va fi mai mare datorită faptului că rularea duce la dilatarea aerului. Nu reduceți niciodată presiunea din interiorul anvelopelor calde. pentru că atunci când se răcesc presiunea ar putea scădea sub presiunea minimă acceptată.

Presiunea în anvelope (inclusiv roata de rezervă, dacă aveți) trebuie verificată și ajustată la fiecare 14 zile. Deosebit de important este verificarea și ajustarea presiunile dvs. în anvelope înainte de a merge la un drum lung sau în vacanță, în cazul încărcării suplimentare e posibil să fie necesară o presiune în anvelope mai mare, după cum e scris în specificații.

Efectul suprapresiunii

Șofatul cu anvelope cu presiune prea mare va avea un efect negativ asupra:

  • Confortului
  • Stabilitatea vehiculului
  • Manevrabilitate, mai ales la viraje în viteză
  • Uzură neregulată

Păstrați presiunea la valoarea specificată recomandată de producătorul vehiculului.

Efectul subpresiunii

Șofatul cu presiue prea mică are un efect negativ asupra:

  • răspunsul direcției
  • stabilitatea direcțională
  • siguranța la volan (anvelopele se pot desprinde de pe jantă în viraje)
  • economie (consum mai mare de carburant, uzură ridicată)
  • durabilitate
  • uzură neregulată

ATENȚIONARE - Subpresiunea poate duce la deteriorarea interiorului anvelopei. Acest lucru poate duce la pană sau chiar la o explozie. Daune interioare ale anvelopelor nu sunt remediate prin ajustarea presiunii în anvelope.

Sisteme de monitorizare a presiunii pneurilor (TPMS)

Un sistem de monitorizare a presiunii în pneuri (TPMS) trebuie să fie instalat în toate autovehiculele noi (categoria M1) începând cu 01 noiembrie 2014 în Europa. Sistemele de monitorizare a presiunii în anvelope pot fi bazate pe diferite concepte și senzori. În esență, există 2 tipuri principale ale sistemului TPMS:

Sisteme directe - senzori de presiune integrat pe valvă sau atașat pe jantă sau în interiorul anvelopei.

Sisteme indirecte - fără senzor de presiune montat la anvelopă / jantă. Diferențele de presiune se măsoară "indirect", prin intermediul schimbări circumferinței de rulare a anvelopei.

Producătorii de autoturisme pot opta fie pentru sisteme directe sau indirecte.

Montarea și întreținerea sistemelor TPMS ar trebui să fie făciută de specialiști în anvelope.

Azot în anvelope

Azotul este uneori oferit ca o alternativă la aer pentru anvelope.

Azotul este un gaz inert (non-inflamabil) - de fapt, nimic mai mult decât aer uscat cu oxigen eliminat.

Aerul conține aproximativ 78% azot. Datorită proprietăților azotului, acesta este adesea folosit în aplicații specializate de servicii de anvelope și / sau în medii exigente cum ar fi aplicații de aeronave și miniere. Azotul este, de asemenea, adesea folosit la cursele auto.

Pentru aplicații normale ale anvelopelor, nu este necesară folosirea azotului. Cu toate acestea, azotul nu dăunează anvelopelor și poate contribui la reducerea pierderilor de aer prin permeație. Acesta însă nu va împiedica pierderile de presiune cauzate de înțepături, legătura jantă/anvelopă (talon), pierderi la valvă etc.

Fie că sunt umflate cu aer sau azot, verificarea regulată a presiunii rămâne critică și necesară. Utilizarea azotului nu este un înlocuitor pentru verificarea regulată a presiunii în anvelope.

Această pagină folosește cookies pentru ca dvs. să aveți o experiență mai plăcută. Aflați mai multe aici